En startsida bör svara på 3 frågor

juni 23, 2015 15:48 by Admin

1. Vart har jag  kommit?

Logo som sticker ut gärna till vänster, H1- fånga besökaren innehålla sökorden, H2-under rubrik till H1 bygg vidare på H1

2. Varför ska jag välja er?

Fördelar för kunden - unique buying proposition - anledning varför en kund ska boka/köpa en resa av er.

•Sociala bevis – sagt om oss. Välj citat som speglar fördelarna för kund
•Trygghet och utmärkelser (certifikat och stämplar)

Relevant och aktuellt innehåll – nyhetsflöde i någon form?

3. Vad ska jag göra nu?

Vad är målet/syftet med din hemsida? En call-to-action, en knapp eller en länk som sticker ut från resten av länkarna på hemsidan och som vid klick tar besökaren ett steg närmare beslutet att köpa av dig.

Tydlig navigation

Dina besökare kommer till din hemsida av olika anledningar. Vissa är kunder och vill ha support, andra är potentiella kunder som är nyfikna på en av dina produkter. Gör det enkelt för alla dina besökare att hitta vad de är ute efter genom tydlig navigation. En meny uppe i toppen med korta och självförklarande namn löser detta. 


Be the first to rate this post

  • Currently 0/5 Stars.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Taggar:
Kategorier:
E-mail | Permalink | Comments (0) | FeedRSS comment feed

Add comment


 

[b][/b] - [i][/i] - [u][/u]- [quote][/quote]